Carel Lurvink in Insights: "Unieke duurzaamheidscore voor alle producten"

Medical - Carel Lurvink in magazine Huuskes
Bij Carel Lurvink is duurzaamheid altijd al een speerpunt geweest
Onlangs heeft onze collega Marcel Zwarteveen een leuk interview gegeven voor Insights. Het magazine van onze klant Huuskes; de totaalpartner voor eten en drinken in de zorg. Het hele interview leest u hieronder.

Green Product Index

Carel Lurvink in Enschede introduceert de unieke Green Product Index (GPI). Klanten kunnen daarmee de duurzaamheid van verschillende producten vergelijken. “Ons volledige productaanbod wordt voorzien van een score voor duurzaamheid, zodat onze klanten de juiste keuze voor een product kunnen maken”, legt Sr. Customer Solution Specialist Marcel Zwarteveen uit.

Carel Lurvink is een specialist voor een schone, veilige en gezonde werkomgeving en levert aan de zorgsector. “Wij onderscheiden ons met een breed pakket eigen merkproducten, maar ook veel gebruikte merkartikelen. Ons assortiment bestaat uit alles tussen toiletpapier en onderzoekshandschoentjes. De overeenkomst is dat het premium merkproducten zijn die voldoen aan de meest recente wetten, normen en certificeringseisen”, vertelt Marcel.

Duurzaam gespecialiseerd

Carel Lurvink ziet de vraag naar duurzame producten steeds verder toenemen bij hun klanten. Niet alleen vanwege wet- en regelgeving, maar ook dankzij de Green Deal Duurzame Zorg 3.0. Bij Carel Lurvink is duurzaamheid altijd al een speerpunt geweest. De Green Product Index is weer een mooie stap naar een groenere toekomst.

Volgens Marcel houdt Carel Lurvink met alle denkbare aspecten rekening in het scoringsmodel. “Van productie tot transport en verpakking. Uiteindelijk resulteert dit in een score die extern getoetst en beoordeeld wordt. Door deze score kunnen klanten makkelijker kiezen voor duurzamere alternatieven.”

Chemievrije reiniging

De GPI is niet de enige duurzame ontwikkeling binnen Carel Lurvink. De Enschedese onderneming legt zich de laatste jaren ook toe op de productie van chemievrije reinigingsmiddelen. “Met de komst van de CSRD en ESG wetgeving blijft de vraag naar deze producten maar stijgen. Deze chemievrije reinigingsmiddelen ontwikkelen en produceren we zelf. Daarmee zijn we in zekere zin weer terug bij het begin van Carel Lurvink”, vertelt Marcel.

"Carel Lurvink begon in 1893 namelijk als producent van borstels en kwasten. In de vorige eeuw ontwikkelden wij ons vervolgens tot groothandel voor onder meer de schilders- en schoonmaakbranche. En sinds vijf jaar produceren we weer onze eigen producten. Mede hierdoor en dankzij de nieuwe Green Product Index zijn we op het gebied van duurzaamheid koploper in onze branche.”

Magazine Huuskes lezen

Wilt u het hele magazine van Huuskes lezen? Dat kan hier.

Gerelateerde artikelen