Medewerker aan het woord Dennis

Logistiek proces als kloppend hart
Logistiek proces als kloppend hart - 'we leveren zelfs tot in de werkkast' 
"Toen ik in 2000 bij Carel Lurvink begon, was ik geloof ik de vijfde medewerker. Ik ben begonnen in het magazijn aan de Boddenkampstraat. Een klein, warm en sfeervol familiebedrijf met een lange historie. Klein zijn we niet meer, maar de sfeer is nog altijd uitmuntend, de lijnen kort en dat maakt het prettig werken hier.”

Als operational services manager is Dennis Pals samen met drie teamleiders verantwoordelijk voor een breed pakket. Naast logistiek, administratie, transport, de technische dienst, sales support en de binnendienst, stuurt hij de service centers in Hilversum en Winschoten aan. Maar: "Er is nu een logistiek manager waardoor ik me meer kan focussen op het commerciële deel. Bijvoorbeeld het optimaliseren van de klantbeleving, het ondersteunen van onze sales- en accountmanagers en het optimaliseren van onze servicecenters. Al blijf ik uiteraard meedenken over logistieke vraagstukken.”

Het kloppend hart

Carel Lurvink ís logistiek, stelt Dennis. "Het logistieke proces is het kloppend hart van onze organisatie. Daar zijn we met een man of vijftien, zestien permanent mee bezig. Ook al zijn we perfect geautomatiseerd, het blijft voor een groot deel mensenwerk.”

Bijna volledig geautomatiseerd

Nog wel, want Dennis heeft het logistieke landschap in korte tijd totaal zien veranderen. "Ik weet nog goed dat we werkten met een kettingprinter, een fax, een pakbon en handgeschreven verzendstickers. Nu werken we bijna volledig geautomatiseerd, komt er geen papier meer aan te pas en is de orderverwerking enorm versneld door het gebruik van een geautomatiseerd WMS systeem en digitale handscanners. Wat de volgende stap is? Ik sluit niet uit dat we in de nabije toekomst gaan bezorgen met drones.

De menselijke factor

Toch ziet Dennis de menselijke factor niet verdwijnen. "Gelukkig draait het bij Carel Lurvink heel erg om mensen, zowel intern als extern. Er is veel aandacht voor klantbeleving. Dat is ook een afweging geweest bij het inzetten van meer eigen transport. We hebben drie eigen vrachtwagens en een bestelbus en bieden daarmee een landelijke dekking voor onze klanten. Onze chauffeurs komen bij de klant over de vloer en doen leveringen op afdelingsniveau, ook als dat bij een kantoor op de derde verdieping is. We leveren zelfs tot in de werkkast. De chauffeurs zijn een verlengstuk van onze organisatie en zorgen er met hun directe feedback voor dat de lijnen kort zijn.”

Stilstand is achteruitgang

Dennis is bij uitstek het voorbeeld van een medewerker die met het bedrijf is meegegroeid. "Magazijn, showroom, binnendienst... ik ben zo’n beetje overal actief geweest. Ik heb mezelf fantastisch kunnen ontwikkelen en daar wordt alle gelegenheid voor gegeven. Carel Lurvink is een bedrijf dat persoonlijke groei enorm stimuleert. Stilstand is achteruitgang zeggen we wel eens. En dat klopt als een bus.”

Gerelateerde artikelen