Medewerker aan het woord Marc

Private labels
Prominente plaats voor eigen merken - 'Met private labels bieden we de klant meer keuze'
Voor tal van A-merken is Carel lurvink al jarenlang een gewaardeerde preferred supplier. Daarnaast bevat het assortiment een uitgebalanceerde lijn met eigen labels.

"Ons uitgangspunt is een assortimentsmix van A-merken en onze eigen productlijn”, vertelt Marc Wagelaar (sales support). "Die verhouding is circa fifty-fifty. Van beiden houden we een ruime voorraad aan, waardoor onze leveringsbetrouwbaarheid optimaal is. Vrijwel alles kunnen we binnen 24 uur bij de klant op locatie hebben. Sommige afnemers hebben een voorkeur voor A-labels, maar er zijn ook klanten die onze premium merken willen.”

Vijf hoofdgroepen

"In onze private labels onderscheiden we vijf hoofdgroepen”, legt Marc uit. 'Onze disposable handschoenen van Supergloves zijn een begrip. Onder de naam CaluClean leveren we schoonmaakartikelen, zoals doekjes, moppen en sponsen. De middelen leveren we als Clear: blauw voor het interieur, groen voor vloeren, rood voor sanitair en zwart voor industriële reiniging. Schildersbenodigdheden zoals kwasten en rollers bieden we aan onder CaluPaint; CaluGuard is ons premium merk voor artikelen op het gebied van veiligheid en persoonlijke bescherming. Door de overname van Boco in Hilversum een paar jaar geleden kregen we ook een mooie ingang in de sauna- en wellnessbranche. Die beleveren we met allerhande producten onder de naam La Belle Vie. Dat gaat van etherische oliën tot hamam zeep.”

Goede partnerships

Een eigen productlijn draagt bij aan de bedrijfsidentiteit, ondervindt Marc: "Het biedt ons de mogelijkheid om actief te innoveren, te verbeteren en in te spelen op nieuwe en veranderende vragen vanuit de markt. Dat vraagt om goede partnerships met onze leveranciers. Neem bijvoorbeeld werkhandschoenen. Uit de markt kregen we steeds meer vraag naar Supergloves in de maat XXL. Die hadden we niet in het assortiment, maar hebben we samen met de fabrikant ontwikkeld.”

Synergie

De breedte van het assortiment zorgt bovendien voor synergie. "Zo worden onze CaluPaint-verfrollers veel gebruikt bij de bouw van luxe jachten. De vacht van onze verfrollers wordt erop gebrand in plaats van gelijmd, wat zorgt dat ze niet pluizen. Dat maakt ze perfect geschikt voor het aanbrengen van een polyesterlaag op boten. Maar zo’n werf heeft ook toiletpapier en koffie nodig. Dat we zo’n klant als totaalleverancier kunnen bedienen, maakt ons uniek.”

Klaar voor de volgende stap

Carel Lurvink is continu in ontwikkeling. "Een volgende stap is daarom een eigen laboratorium en afdeling Research & Development”, vertelt Caspar Lurvink. "Om zelf producten te ontwikkelen en te verbeteren, maar ook om te testen. Certificering en milieu-eisen nemen een steeds belangrijkere plaats in onze bedrijfsvoering in. Van producten en middelen die we importeren van buiten Europa, merkt de Europese wetgeving ons aan als producent. Als we zelf producten kunnen testen en eventueel certificeren, zoals we dat al doen bij werkhandschoenen en Supergloves, biedt dat nieuwe kansen. Daarom starten we met deze faciliteit.”

Gerelateerde artikelen