Hoe kiest u de juiste materiaalwagen?
“Bij het samenstellen van materiaalwagens let u op veiligheid en hygiëne, maar ook op ergonomie en efficiëntie. Een materiaalwagen moet perfect zijn afgestemd op de situatie. Welke ruimtes moeten gereinigd worden? En welke doelgroep bevindt zich in die ruimtes? Zijn dat medewerkers, bewoners of patiënten? Met welk schoonmaaksysteem wordt gewerkt? Op basis van de antwoorden op die vragen stellen we een passende materiaalwagen samen. Bijna zoals u dat doet met een leaseauto. Daarna testen we de wagen samen met de gebruikers. Zie het als een testrit, maar dan van een maand. Op basis van de testen kunnen we aanpassingen doorvoeren of extra opties toevoegen. Een speciaal deksel waar u een tablet in kunt doen bijvoorbeeld. Of een check in/check out systeem om te zien of een patiëntenkamer leeg is.”
Welke soorten materiaalwagens zijn er?
“Alle standaard modellen staan op de website van Carel Lurvink. De
VoleoPro is bijvoorbeeld een kleine en flexibele materiaalwagen. En ook de
Origo 2 materiaalwagen is populair. We hebben deze wagen vanaf de basis opnieuw opgebouwd. Daarbij is goed gekeken naar de huidige wensen en eisen én naar de digitale toekomst. De wagen heeft bijvoorbeeld compartimenten voor schoon, vuil en afval. Bovendien is de Origo 2 recyclebaar en klaar om te worden gekoppeld aan iConnect voor het traceren van de wagen. Naast materiaalwagens voor standaard schoonmaakwerk zijn er ook materiaalwagens die speciaal zijn ontwikkeld voor cleanrooms, zelfs tot de hoogste klasse. Voor alle materiaalwagens geldt dat we ze kunnen samenstellen aan de hand van de configuratie die we met de klant bespreken. Na de levering geven we uitleg en instructie aan de schoonmaakmedewerkers die de wagens gebruiken. Dat kan op de werkvloer, maar door corona doen we dat tegenwoordig ook vaak via instructiefilms en digitale kaarten.”
Meer informatie?
Heeft u vragen of wilt u advies over dit onderwerp? Onze specialisten helpen u graag verder als u belt naar 053 - 434 43 43 of een e-mail stuurt naar
[email protected].